Львівська філармонія перерахувала на придбання засобів захисту фронтовиків 10 тисяч грн
11:30 9 вересня 2014 р.
Фото: facebook.comtheministryofdefence.ua
Як повідомили «Щоденному Львову» в прес-службі обласної філармонії, кошти спрямовані на придбання необхідних засобів захисту військових, які будуть безпосередньо доставлені в зону АТО.
Як повідомили «Щоденному Львову» в прес-службі обласної філармонії, її дирекція перерахувала 10 000 грн на придбання засобів захисту фронтовиків. У повідомленні також конкретизують:
«Із 15 до 31 серпня у Кракові та Львові синхронно відбувались досить важливі музичні події – Міжнародний фестиваль «Музика в старому Львові» та «Музика в старому Кракові». Краків приймав гостей вже у 39-й раз, а ось місто Лева на цьому фестивалі вперше.
В рамках відзначення свого 20-тиріччя, ініціатором проведення фестивалю виступив оркестр Академічний камерний оркестр «Віртуози Львова». Частину коштів від фестивалю перерахували на потреби Української Армії.
Як розповів генеральний директор Львівської обласної філармонії Володимир Сивохіп, «дирекція філармонії перерахувала 10 000 грн в Центр забезпечення «Народна Самооборона», який є громадським об'єднанням, заснованим Комітетом Майдану Львівщини та Народною Самообороною Львівщини у Співпраці з Центром Військового Капеланства. Кошти спрямовані на придбання необхідних засобів захисту військових, що будуть безпосередньо доставлені в зону АТО». Про гостей фестивалю та його результати розповіли: Сергій Бурко – засновник та співорганізатор фестивалю «Музика в старому Львові», народний артист України, Станіслав Галонський – співорганізатор, директор і художній керівник фестивалю «Музика в старому Кракові», Юрій Луців – мистецький координатор фестивалю, народний артист України.
Народний артист України Сергій Бурко, засновник і головний диригент «Віртуозів Львова»:
– Сергію Івановичу, який підсумок фестивалю «Музика в Старому Львові»?
– «Фестиваль перевершив наші сподівання. Головним показником його успіху стала присутність великої кількості слухачів на концертах, зали були переповнені. І це, в такий не простий для нашої країни час. Концертні програми фестивалю були різні за спрямуванням, а тому мали мету задовольнили смаки та уподобання різних слухачів. Вважаю що цей фестиваль зробив великий внесок у збагачення людей, які у такий складний час вважали за потрібне переключитися на сферу високої духовності та почуття, які дозволяють спілкуватися з вищими духовними силами, адже концерти відбувалися у храмах, а також в історичних та пам’ятних місцях. Мене тішить високий рівень кожного з дев’яти львівських концертів, і також рівень колективів та виконавців зі Львова, які з великим успіхом виступили у Кракові. Зокрема, капела «Леополіс», хор «Глорія», оркестр «Віртуози Львова», диригент Юрій Луців, хор собору святого Юра. Польські колективи виконували твори українських авторів. Все це склало загальну ауру фестивалю і об’єднало два європейські міста, які мають багато спільних сторінок історії.
Одним із досягнень фестивалю є те, що він мав ознаку європейського заходу, адже на ньому виступали виконавці не тільки з України та Польщі, а й з інших країн. Зокрема, співала англійка Емма Кіркби (сопрано) та володар унікального голосу – басу профундо, Жоел Фредеріксен зі Сполучених Штатів Америки, Ребекка Перрі з Австралії та інші видатні солісти, зокрема блискучі польські флейтисти Лукаш Длугош та Агата Келяр, які відкривали фестиваль. Ці виконавці підтвердили своє реноме віртуозів та блискучих музикантів.
На закритті фестивалю було відтворено історичний проект. Це спільні сторінки української, польської та австрійської історії. Вони пов’язані саме з першим виконанням «Реквієму» Вольфганга Амадея Моцарта у Греко-католицькому архикатедральному соборі св. Юра у 1826 р. Тоді під орудою польського скрипаля-віртуоза Кароля Ліпінського та Франца Ксавера Моцарта-сина Вольфганга Амадея Моцарта виступив хор товариства св. Цецілії. Нам вдалося відтворити цей проект на завершальному заході фестивалю під виконанням польського диригента, директора фестивалю «Музика в Старому Кракові» Станіслава Галонського разом з польськими та українськими солістами. Для виконання «Реквієму» об’єдналися Академічний камерний оркестр «Віртуози Львова», хор «Глорія» (керівник – Володимир Сивохіп), хор собору св. Юра (керівник – Надія Поворозник) та солісти, серед яких українські виконавці Наталія Дитюк (сопрано), Дарія Князєва (альт), й польські музиканти Пшемислав Борис (тенор) та Єжи Бутрин (бас).
Географія нашого фестивалю сягала не тільки на захід, а й на схід. Однією з родзинок фестивалю стала прем’єра у Львові опери «Сокіл» українського композитора Дмитра Бортнянського. Велику роботу провела автор і режисер проекту, народна артистка України Наталія Свириденко. Це було справді чудове дійство вишуканої музики, майстерності львівських та київських солістів в аристократичній атмосфері італійського подвір’я.
Неординарним був проект за участю львівської органістки Олени Мацелюх та талановитого молодого віолончеліста з Польщі Бартоша Козяка.
Загалом, кожен концерт фестивалю мав свою певну ознаку. У проекті «Молоді таланти» свою майстерність продемонструвало фортепіанне тріо CAMINO з Кракова.
Відтворив сторінки історії нашого міста, ставши відкриттям для багатьох краківських та львівських меломанів, гостей цих міст музичний проект «Львівський Моцарт» з творів Франца Ксавера Моцарта, сина геніального В. А. Моцарта. На проекті «Львівський Паганіні» , де прозвучала симфонія відомого скрипаля Кароля Ліпінського виступили молоді талановиті скрипалі – Анна Бура і Ярема Павлів, а також Ребека Перрі з Австралії.
Знаковим явищем на фестивалі був виступ Молодого оркестру Бетховенської академії під орудою одного із найбільш видатних диригентів старшої генерації Тадеуша Стругала. Цей оркестр насправді заслуговує найвищих похвал. Це молоді люди, які є блискучими ансамблістами, солістами. Концерт цього оркестру засвідчив про високе виконавське реноме, сягнув високих стилістичних і інтерпретаційних висот. До програми увійшли твори Людвіга ван Бетховена, виконання яких вимагає особливої прецизійності. Звучання цього оркестру є прикладом для багатьох музичних колективів. Ми почули високу культуру виконання, звуку, його барв, високу майстерність окремих солістів оркестру, і водночас оркестру як єдиного організму. Молодий оркестр Бетховенської академії надзвичайно гнучкий та динамічний, і водночас вишуканий у звучанні завдяки багатству фарб, тонкому музикуванню та блискучому ансамблюванню груп, балансу співзвуччя. Це зразковий колектив, який, на мою думку, засвідчив про високі професійні критерії Першого фестивалю «Музика в Старому Львові». Виконавці поїхали зі Львова з найкращими враженнями про львів’ян та фестиваль.
Виконавці жили в кращих готелях Львова: «Леополіс», «Цитадель», «Атлас». Велика роль в організації фестивалю Львівського туристичного альянсу в особі його директора Олега Засадного. Промоційною була підтримка готелю «Супутник», де мешкав Молодий оркестр Бетховенської академії.
Велика подяка всім партнерам фестивалю, зокрема основні організаційні та промоційні завдання вирішували: компанія Дік-Арт, Львівська обласна філармонія. Багато праці доклали парохи храмів, де відбувалися концерти, зокрема настоятель Гарнізонного храму святих апостолів Петра і Павла о. Степан Сус, а також отець Роман Кравчик Архикатедрального собору св. Юра. Думаю, що крок за кроком географія залучення наших храмових інституцій у наступних фестивалях буде розширюватися. Якщо в цьому році була мінімальна кількість учасників і 9 концертів, то наступного року кількість концертів зросте до 12-ти, розшириться географія історичних й сакральних місць проведення концертів.
Велика роль в організації фестивалю таких львівських банків, як «ПриватБанк», «Укрсоцбанк», кондитерської фірми «Світоч». Саме вони придбали віп-квитки вартістю 200 гривень, і це вже на початку фестивалю дало необхідні стартові кошти. Загалом для відвідувачів фестивалю ціна була – 50 грн., парафіяни відвідували концерти безкоштовно
Ми отримали дуже багато листів та відгуків з подякою за атмосферу фестивалю та переповнені слухачами зали».
Юрій Луців – мистецький координатор фестивалю, народний артист України
– «Я дуже задоволений, що перший паросток фестивалю «Музика в Старому Львові» не тільки відбувся, а відбувся з великим успіхом, про що свідчить велика кількість слухачів, які відвідали концерти. Особливо на високому рівні пройшов заключний проект фестивалю «Реквієм». Взагалі, у справі культури Краків і Львів вже десятки років є добрими конкурентами ще з початку 19 ст. І кожне із цих міст мають чому навчити одне одного, але важливо, що ми у такий складний для України час робимо спільний проект. Попри все, ми не забуваємо, що діється на Сході країни. Мистецтво завжди допомагає бути на певному рівні, а високе мистецтво особливо. Звучить не тільки поважна класична музика і жалобна музика. І це піднімає дух народу. Я простежував як наші колективи виступають у Кракові. А у Львові бачив, як виступали міжнародні колективи. Прийом нашої публіки і позитивні відгуки слухачів свідчать, що фестиваль пройшов на високому рівні. Результат фестивалю свідчить про те, що ми йдемо правильним шляхом. Я дуже радий що на завершальному концерті були представники консульства Республіки Польща у Львові, які проявили велику зацікавленість фестивалем, і допомогли у його підготовці і проведенні.
Зі мною ділився враженнями польський диригент Тадеуш Стругала, який вперше диригував у Львові. Він був захоплений Львовом, хоч і мав побоювання у зв’язку з нинішніми подіями. Всі твори, які виконувалися на фестивалі – високомистецькі, і були виконані, дійсно, на високому художньому рівні. Це дає поштовх до подальшої роботи. У Кракові було 19 концертів, у Львові – дев’ять. Маю надію, що фестиваль буде щоразу ширшим по кількості концерті і географії визначних виконавців. І фестиваль знову буде гаряче прийматися публікою і пройде на високому рівні».
Станіслав Галонський, співорганізатор, директор і художній керівник фестивалю «Музика в старому Кракові»
– «Насамперед, хочу сказати, що я дуже радий з того, що завдяки організаторам зі Львова цей фестиваль відбувся. Адже політична ситуація зараз не лише складна. І як на перший раз, цей фестиваль є доволі багатий на події. Як людина з досвідом можу сказати, що 9 концертів для першого фестивалю – це справді багато. До того ж, фестиваль має міжнародний характер, і музиканти, що завітали, є надзвичайно високого рівня, що теж дуже важливо. Фестиваль популяризує високе мистецтво, зокрема пов'язане з історією Львова і такими постатями, як Франц Ксавер Моцарт, який прожив тут значний відрізок свого життя.
Частина концертів була, так би мовити, «привезена з Польщі», оскільки фестиваль є побратимським до фестивалю «Музика в старому Кракові», котрий відбувається уже 39-й раз. Таким партнерством ми хотіли показати, наскільки близькою і спорідненою є культура цих двох міст, і як вона спільно протягом століть розвивалась. Львів, як і Краків, має багато пам'яток культури, і ми хотіли на цьому також зробити акцент – це і церква св. Юра, яка є перлиною барокової архітектури загальноєвропейського значення, і, приміром, Домініканський собор – усе це величезні скарби тутешньої культури.
Я переконаний – як для першого фестивалю – це є стовідсотковим успіхом.
Краківський фестиваль розпочався одночасно з львівським, хіба що на 15 хвилин пізніше, і одночасно з львівським фестивалем завершився. Бетховенський оркестр виступав на заключному концерті у Польщі під батутою того ж диригента. Був лише інший соліст – Валерій Соколов з Харкова. На мій погляд, фестиваль у Кракові теж відбувся вдало».
Термінові повідомлення читайте на каналі DailyLviv.com в Telegram та у Facebook