18:05 19 лютого 2015 р.
Фото: Ольга Швед / «Gazeta.ua»
У 22 залах Львівської національної галереї мистецтв імені Бориса Возницького стартував проект «Інтеграція».
Львівський кореспондент київського інтернет-видання «Gazeta.ua» Ольга Швед розповіла сьогодні, 19 лютого:
«У Львівській національній галереї мистецтв імені Бориса Возницькогов в 22 залах основної експозиції мистецтва ХІХ–ХХ століть відкрили проект «Інтеграція». Традиційну сталу класичну експозицію доповнили сучасним відео-артом, аудіо-артом, інсталяцією, скульптурою та живописом.
Участь взяли 14 молодих митців, студентів, викладачів, аспірантів Львівської національної академії мистецтв. «Два місяці молоді учасники жили своїми роботамихнє завдання було не лише створити мистецький твір, але щоб він мав прив'язку до класичних творів, які розміщені у залі, аби був діалог», – пояснює куратор проекту Христина Береговська.
Залами до початку відкриття проходить із помічниками та директоркою галереї Ларисою Разінковою губернатор Львівщини Олег Синютка. Найдовше затримується у залі із роботою митця Василя Одрехівського. На стінах – класичні живописні роботи 19 століття. На стелю проектор відображає у стилі поп-арту різнокольорові зображення скульптури Богородиці.
«Враження – просто «вау»! Фантастика! Цей проект обов'язково викличе дискусію, а там де є дискусія, там завжди будуть відвідувачі. І дорога до галереї буде протоптаною, а не заросте мохом», – каже губернатор.
Автор роботи і куратор проекту Василь Одрехівський пояснює, що таку реакцію хоче бачити від усіх відвідувачів. «Ми хотіли показати статику, динаміку, зараз життя – це постійний рух вперед, активність. Треба оживляти традиційне мистецтво, щоб було цікаво і старшому і молодому поколінню».
У головному залі галереї виставлені 16 скульптур галицького майстра ХVIII століття Івана-Георга Пінзеля. Три роки тому їх виставляли у паризькому Луврі. На стіні навпроти скульптур на плазмововому телевізорі крутять відео-арт від Романа Гайдечука. На відео священнослужитель ходить навколо невеликої сільської церкви проводить обряди всередині.
«Я би не схвалив, якби біля Пінзеля встановили якісь кітчові скульптури, хай навіть заради експерименту. Експеримент експериментом, а повагу треба мати. А от відео із церкви, де творив Пінзель – якраз добре», – поправляє товсті окуляри літній чоловік у чорному береті, нахиляється до екрану.
Перед картиною польського художника 19 століття Вайцеха Коссака «Весна 1813» митець Орест Денисенко виклав на купу речі, одяг, каски, взуття бійців АТО. Деякі речі брудні, із слідами від куль, вогню. Назвав інсталяцію «По законам військового часу».
«Прекрасно дві роботи гармоніюють і доповнюють одна одну, незважаючи на різницю у 200 років. Ми звикли сприймати класичне мистецтво окремо, сучасне – окремо. У Європі це давно норма – вливати в класику свіже дихання контемпорі арту. Коли я був у відомому німецькому музеї в Штудгарді – побачив прекрасну античну скульптуру воїна на колоні, справжній шедевр. Поряд сиділа жінка-прибиральниця із дуже змарнілим виглядом. Я хотів кликати охорону на допомогу, допоки не зрозумів, що це гіперреалістична скульптура. І це нормально вкладається в голові – класика і сучасність», – каже професор, доктор мистецтвознавства Орест Голубець. Триватиме проект «Інтеграція» у Львівській галереї мистецтв два тижні».